Sejlerskolen

Klik venligst her for at læse hele beskrivelsen

Teoretisk duelighed 2024/25S-TD
Tirsdag Tid: 18:30 - 21:30
Sted: Egå Sejlklub Klubhuset, Hovedhuset, Egå Sejlklub
Træner: Lars Fastrup / Torben Høiby /
Instruktør: Lars Fastrup / Torben Høiby / Torben Søndergaard /

Egå Sejlklub afholder prøveforberedende undervisning i duelighedsteori med prøveaflæggelse i marts 2025.

Den teoretiske uddannelse vil give dig den nødvendige viden, så du kan navigere og planlægge en sikker sejlads.

Undervisningen
 Der undervises på en hverdagsaften, en gang om ugen frem til prøveaflæggelsen – forventeligt 12 aftener plus repetition efter behov.

I vinteren 2024/2025 vil undervisningen foregå på tirsdage kl. 18:30. Første undervisningsaften d. 19. november

Undervisningen foregår i Egå Sejlklubs lokaler på Egå Marina.

Undervisningen består af en blanding af teoretisk undervisning og opgaveløsning. De enkelte lektioner er målrettet, så alle kursister, med eller uden praktisk sejlads erfaring, kan få det nødvendige udbytte. Det forventes, at du er velforberedt, og at du byder aktivt ind i undervisningen. Undervisningen er ikke envejs, men er bygget op om involverende dialog med den enkelte kursist.

For at kunne bestå den teoretiske prøve skal du leve op til Søfartsstyrelsens krav. Det betyder, at du skal forvente noget hjemmearbejde og en del udenadslære.

Kursuspris: 850,-

Dertil kommer undervisningsmaterialer mv, som bestilles første mødeaften her: undervisningsmaterialer (ikke aktiv endnu)

Øvrige omkostninger:

Betaling af censorgebyr før prøve andrager,  forventeligt 250 – 300 kr.

100 kr. ved udstedelse af duelighedsbevis + 50 kr ved ekstra udstedelse af speedbådskørekort (forudsætning bestået praktisk sejladsprøve)

Holdnummer: S-TD
Pris : 850 kr.